Doorlopende leerlijnen

De IBS volgt de leer- en ontwikkelingslijn van de leerlingen gedurende hun gehele schoolloopbaan. Daarom is een goed contact met de basisschool zeer belangrijk. Meerdere keren per jaar is er overleg tussen de beide scholen om de doorlopende leerlijn van de leerlingen vorm te geven. Door deze nauwe samenwerking is al vroeg helder welke leerlingen instromen en ook duidelijk welke ondersteuning nodig is om passend onderwijs aan te bieden. Tijdens de overgang van de onder- naar de bovenbouw is er binnen het team veelvuldig overleg over de voortgang van leerlingen. Zo kan er in de bovenbouw worden ingezet op de krachten van de leerlingen en krijgen zijn gerichte begeleiding daar waar het nodig is.

Voor de leerlingen die na de derde klas doorstromen naar HAVO of VWO hebben we contact met de vervolgschool (dit is vaak het Dockinga College), we zorgen zo dat de overgang naar de nieuwe school zo soepel mogelijk verloopt. Ook houden we contact met de leerlingen om zo te horen wat we nog kunnen verbeteren om de transitie nog beter te laten verlopen.