Toekomstige leerlingen

De School
Je kent de Inspecteur Boelensschool vast wel uit de verhalen uit de familie of van vrienden. De IBS is een school voor voortgezet onderwijs en is ook de kleinste VO-school van Nederland. De betekenis die de school heeft voor het eiland Schiermonnikoog is groot en daarom vindt de minister het ook belangrijk dat de school blijft bestaan vanwege de rol in de gemeenschap van het eiland.

Schoolaanbod
De IBS is een kleine school maar toch worden alle theoretische vakken aangeboden. Je krijgt meer ‘losse vakken’ dan op de basisschool zoals de talen Nederlands, Engels, Frans en Duits. Ook krijg je de exacte vakken wiskunde, natuurkunde, mogelijk scheikunde en biologie. Economie, geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer horen er ook bij. En natuurlijk gymnastiek, beeldende vorming en muziek.

Lessen
De lessen worden meestal op de ochtend gegeven en in de middag kun je kiezen aan welke vakken je extra wilt werken. Extra kan betekenen omdat je achter loopt met zo’n vak maar ook dat je juist verder wilt werken aan een vak dat je leuk vindt.

Excursies
Naast de lessen zijn er excursies naar het buitenland (Ardennen en Berlijn), excursies naar het Rijksmuseum of de Tweede Kamer. Kortom, er gebeurt veel op de IBS. Als je een kijkje wilt nemen op school, dan kan dat natuurlijk altijd. Je bent van harte welkom.