Informatie voor leerlingen

KeuzeWerkTijd(KWT)
Komend schooljaar wordt er op de IBS weer met keuzewerktijd gewerkt. Je hebt dus keuze in wat je wilt gaan doen in de uren die aangemerkt staan met KWT op je rooster. ’s Ochtend heb je met jouw klas instructielessen per vak. In de middag is er dus de mogelijkheid om zelf te kiezen wat je wilt gaan doen in overleg met je coach. Je kijkt zelf hoe je ervoor staat bij de verschillende vakken. Als je moeite hebt met een bepaald vak kun je extra ondersteuning krijgen in een KWT-uur. Ben je met een opdracht bezig die je graag af wilt maken dan kun je daar het KWT-uur aan besteden. Of ben je geïnteresseerd in techniek, dan kun je daar tijd aan besteden. Kortom, hiermee kun je zelf meer bepalen wat je gaat doen.

Coaching

Iedere leerling wordt begeleid door een individuele coach. Deze begeleiding vindt elke week plaats en duurt ongeveer 15 minuten. Tijdens dit gesprek neemt de leerling het voortouw en deelt hoe het met hem/haar gaat, welke vakken goed gaan, welke vakken beter kunnen, etc. Deze gesprekken worden in een logboek geregistreerd. Ook wordt tijdens het coachgesprek de inschrijving voor de KWT-uren vastgesteld.

Lorem ipsum dolor

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed eget tempor erat. Nunc mi ipsum, finibus at cursus nec, scelerisque rutrum enim. Praesent mauris libero, facilisis vitae sagittis rutrum, imperdiet ac velit. Curabitur congue tellus ut scelerisque placerat. Duis imperdiet condimentum quam ac cursus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Etiam sed ligula sagittis, tempor urna at, vehicula quam. Curabitur at suscipit dui, et condimentum est. Nunc laoreet placerat ultricies. Etiam sed elit vel lacus imperdiet ultrices. Phasellus non mi vel dui viverra porta.