Vormgeving onderwijs

De Inspecteur Boelensschool staat voor kwalitatief onderwijs en kenmerkt zich door het aanbieden van traditioneel doorleefd onderwijs: onderwijs dat leerlingen boeit, de mogelijkheid biedt om verantwoordelijkheid te nemen en keuzes te maken in het eigen leerproces. Om dit te bereiken zorgt de Inspecteur boelenschool voor een leeromgeving gestoeld op leerdoel gericht leren; Leerlingen werken op hun eigen tempo en niveau aan hun individuele leer- en ontwikkelingslijnen. Waarbij de leerlingen zelf verantwoordelijk zijn voor de invulling van een gedeelte van hun uren. Leerlingen kunnen zo inspelen op hun sterkere en zwakkere punten. Zodoende is er meer ruimte voor gerichte begeleiding en kunnen leerlingen excelleren daar waar zij goed in zijn.