Ouders / verzorgers van leerlingen

De Inspecteur Boelensschool is de kleinste school voor voortgezet onderwijs in Nederland. Juist door die kleine schaal is het mogelijk de ‘lijntjes’ kort te houden met leerlingen, u als ouder/verzorger en natuurlijk de omgeving van de school.

Hoewel de IBS een kleine school is willen we eigentijds onderwijs aanbieden waarbij het docententeam  zo goed mogelijk wil aansluiten bij de interesses, kwaliteiten en de sociaal/emotionele ontwikkeling van uw kind. We proberen zoveel mogelijk maatwerk te bieden door het onderwijs op basis van leerdoelen vorm te geven. Dat geeft uw kind de ruimte om de weg ernaar toe zoveel mogelijk zelf vorm te geven. Docenten begeleiden dat proces zodat de leerling zich in de loop der jaren zoveel mogelijk zelfstandig kan ontwikkelen. Het docententeam telt naast een aantal ervaren ‘oude rotten’ ook een aantal jonge docenten die met de laatste inzichten van de lerarenopleiding uitstromen en hun ideeën graag vorm willen geven in het concept van de leerdoelen.

Naast geplande ouderavonden wil ik u vooral uitnodigen om contact op te nemen als u vragen of zorgen heeft over uw kind op de IBS. Dat kan direct via de mentor van uw kind die daarvoor graag tijd maakt. Op deze site of in de schoolgids kunt de betreffende informatie vinden om contact te leggen.

Tot slot nog een heel ander punt en dat betreft de vrijwillige ouderbijdrage van € 60,-. Met deze bijdrage betalen we het kerstontbijt, de sport- en culturele activiteiten, het examenfeest en de schoolfeesten. U ontvangt in dit schooljaar een mail met factuur die u via iDEAL kunt voldoen.