Onderwijs op maat

De Inspecteur Boelensschool biedt onderwijs aan leerlingen van Schiermonnikoog van 12 – 16 jaar. Het advies van de basisschool is leidend voor de te volgen leerweg van de leerling. Aangezien de IBS een kleine school en dus kleine groepen leerlingen kent van verschillend niveau, wordt er binnen de groep dus gedifferentieerd onderwijs verzorgd.

Iedere leerling heeft zijn/haar individuele leerroute met bijbehorende leerdoelen. Afhankelijk van interesses van de leerling kan hij/zij in de keuzewerktijd-uren (KWT) vrijelijk besteden in overleg met de mentor. Soms betekent dat extra ondersteuning, soms extra leerstof en soms een vak naar keuze.

Meer informatie over de Inspecteur Boelensschool